Jak na věc


brzdovy octavia trmen

Vaše hodnocení výrobců brzdových bubnů

    Druhý problém může nastat v momentě, kdy se destičky nevejdou do čelistí. Pokud se je tam snažíme vší silou dostat, může se stát, že se při jízdě začnou silně zahřívat, protože nemají dostatek vůle. Při nasazování destiček do čelistí je důležité mít dostatečně povolené brzdové lanko a najít samostav. Brzdový buben natáčíme nejčastěji do polohy 2 a 3 a v této poloze zatlačíme na samostav.
    Ne při každé výměně destiček je nutné měnit i kotouč. Jeho životnost je zhruba třikrát delší, než je tomu právě u brzdových destiček. K výměně kotouče se přistoupí v momentě, kdy jsou brzdy zcela sjeté. Obecně je možné říci, že taková výměna brzdových destiček se skládá ze tří hlavních kroků, kterými jsou demontáž starých destiček, čištění pístu a montáž nových dílů. Níže si jednotlivé kroky blíže popíšeme
    Nejlepší alternativou na trhu jsou tedy brzdy diskové. Oproti bubnovým jsou mnohem výkonnější, opotřebovávají se delší dobu, jsou samočinně seřizující, samočisticí, méně náchylné k problémům. Hlavní součástí kotoučových brzd jsou brzdové destičky, rotor a třmen. Jsou-li přidány parkovací brzdy, jde u kotoučových brzd o přidání celého složitého systému, zatímco u bubnových brzd jde o poměrně jednoduchý systém.


Výměna brzdových destiček Škoda Octavia

    Další faktor, kterým je potřebné se zabývat, je tlakový diferenční ventil, který měří tlak z obou úseků hlavního válce. Rozdíl tlaků znamená, že někde v systému uniká brzdová kapalina.
    Také rotor prochází opotřebením a dojde-li ke snížení jeho tloušťky pod určitou minimální hodnotu, dochází ke snížení účinnosti brzd v důsledku nezvládnutí vysokého tepla, které brzdy generují.
    Také brzdová kapalina musí být pravidelně kontrolována. Jde o speciální olej, který má specifické vlastnosti. Má odolávat chladným teplotám bez houstnutí a vysokým teplotám bez varu. Musí také splňovat standardy, které jsou oficiálně stanoveny ministerstvem dopravy. Kontrolovat je zapotřebí zejména hladinu brzdové kapaliny, který by neměla klesnout pod dvě třetiny. Stane-li se tak, je nutné brzdy zkontrolovat v servisu. Hlavně nesmí být používána jiná než schválená či doporučená brzdová kapalina.
    Právě brzdové destičky musí být pravidelně kontrolovány a vyměňovány. Pokud je obložení opotřebeno příliš, dochází ke kontaktu „kov na kov“, což je provázeno nepříjemným zvukem a následkem je závažná ztráta účinnosti brzdění.


Nástrahy při výměně brzdových destiček

    Hydraulika brzd v principu spočívá v tom, že po sešlápnutí brzdového pedálů dochází ke stlačení pístu v hlavním válci, který tlačí hydraulický olej, tedy brzdovou kapalinu, hadičkami k brzdové jednotce na každém kole. Důležité je, že kapalina musí být čistá a nesmí v ní být žádné vzduchové bubliny. Případný vzduch by totiž mohl výrazně snížit brzdnou účinnost. V takovém případě musí být systém odvzdušněn. Pro tyto účely jsou na každém válci kola a třmenu umístěny odvzdušňovací šrouby.
    Většina vozů využívá systém s kotoučovými brzdami na všech kolech a systém kdy jsou na předních kolech brzdy kotoučové a na zadních brzdy bubnové nalezneme u starších či malých levných vozů.
    Brzdový systém je z hlediska bezpečnosti jednou z nejdůležitějších komponent vozidla a proto je nutné jej udržovat v bezvadném stavu a nezanedbávat pravidelné kontroly. V případě náznaku problémů je vhodné obrátit se na odborný servis.
    U bubnových brzd je kapalina vtlačena do válce kola. Brzdové obložení je tlačeno ven, takže je třecí obložení přitlačováno k bubnu, který je připevněn ke kolu, což způsobí jeho zastavení.


Montáž nových destiček Škoda Octavia

    Sháníte brzdový třmen na Škoda Octavia? Autopes zašle přesně mířenou poptávku nejlepším prodejcům nových náhradních dílů na Škoda Octavia za Vás. Prodejci kteří nový brzdový třmen na Škoda Octavia mají, Vás budou kontaktovat. Vy si tak můžete pohodlně porovnat nabídky a rozhodnout se pro tu nejlepší ještě dnes. Díky službě Náhradní díly Autopes hledá za Vás koupíte brzdový třmen na Škoda Octavia v co nejkratším čase a za co nejlepší cenu.
    Životnost brzd se odvíjí především od stylu řízení. Pokud jezdí řidič takzvaně brzda – plyn, je vysoce pravděpodobné, že brzdy odejdou dříve než u řidiče, který jezdí plynule, předvídá dopravní situace a brzdy nadmíru nezatěžuje. Mezi hlavní znaky signalizující potřebu vyměnit brzdové destičky patří zejména slabší brzdný účinek, pískání brzd a podobně. Je potřeba brát v úvahu fakt, že pokud jsou brzdové destičky zcela sjeté, stává se vozidlo na silnici nebezpečným pro řidiče i ostatní účastníky silničního provozu. U moderních vozů bývá v současné době zabudováno čidlo signalizující nedostatečný stav brzdových destiček a upozorní tak řidiče, že je načase destičky vyměnit.


Zatuhlé brzdové třmeny Škoda Octavia

    Po namontování nových brzdových destiček a opětovném nasazení třmene se může stát, že pístek bude takzvaně zatuhlý. Pístek tak může být na jedné straně třmene více vylezlý. Tuto situaci je možné poměrně jednoduše řešit tím, že destičky opět vyndáme, pístky namažeme, očistíme, rozchodíme a destičky opět namontujeme. Důležité je dávat si pozor na to, aby pístek ze třmene nevyskočil. Pokud se nám nepodaří vyčistit pístky přímo v třmeni, přistoupíme k razantnějšímu řešení. Opět sundáme třmen a vyjmeme destičky. Následně vypustíme brzdovou kapalinu a pístky vyfoukneme ven úplně. Pístky vyčistíme stejně jako třmen a gumičky.
    Systém kotoučových brzd připomíná cyklistické brzdy. Kapalina z hlavního válce je zatlačena do brzdového třmenu, kde tlačí na píst. Ten pak zatlačuje dvě brzdové destičky proti kotouči, který je připevněn ke kolu, a tak ho nutí zpomalit či zastavit.
    Typický brzdový systém se skládá z kotoučových brzd vepředu a diskových nebo bubnových brzd v zadní části vozu. Další systémy, které jsou připojeny k brzdové soustavě, zahrnují parkovací brzdy, posilovač brzd a protiblokovací systém ABS.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00