Jak na věc


jak koupit jízdenku mhd praha přes sms

Jízdenku kupujte přes chytrý mobil

    Dopravní podnik Praha (DPP) nabízí od 1. července mobilní aplikaci Sejf. Jde o mobilní peněženku umožňující pohodlný nákup jízdenky pomocí chytrého telefonu, a to jak Pražanům, tak i turistům, kteří si doposud nemohli kupovat SMS jízdenky. Aplikace funguje na přístrojích s operačními systémy Android a iOS.
    Používání chytrých telefonů pro nákup je výhodné jak pro Dopravní podnik Praha, tak i pro cestující, kteří nemusí platit za SMS. „Pro DPP je tento způsob nákupu jízdenek mnohem zajímavější než nákup prostřednictvím SMS, protože neplatíme provize mobilním operátorům,“ uvedl generální ředitel DPP Milan Křístek.
    Nic až zase tak hrozného se neděje. Ze stejného zařízení, respektive telefonního čísla, ze kterého byla SMS jízdenka Praha zakoupena pošlete SMS ve tvaru „DPTA“ na číslo 900 06 03. Za cenu 3 Kč vám bude zaslán duplikát původního jízdního dokladu, kterým se můžete nadále v rámci jeho platnosti prokazovat při přepravní kontrole.


CO KDYŽ BYLA JEŠTĚ PLATNÁ SMS JÍZDENKA SMAZÁNA?

    Tento web je zájmový projekt zabývající se městskou hromadnou dopravou v Praze, především pak dopravou pomocí metra. Není vlastněn ani provozován Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Jakožto nezávislý web nejsme schopni garantovat, že veškeré zde uvedené informace jsou vždy a za všech okolností aktuální (byť se o to snažíme) a proto je nepovažujte za závazné.
    Sejf nabízí pohodlné ovládání, které ocení uživatelé chytrých telefonů, kteří jsou na denní bázi zvyklí používat různé aplikace a kterým v případě zaplacení jízdného přes sejf stačí tři kliknutí v mobilu namísto vypisování kódů do SMS. Sejf je alternativa k již zavedeným možnostem zaplacení jízdného včetně SMS jízdenky a využívá mj. stejného systému validace jízdenky při kontrole. Revizorovi stačí jednoduchý kód, který se obeví na displeji, podobně, jako je tomu u SMS jízdenek.
    Službu rozšířil DPP na základě podnětů zahraničních turistů, kteří poukazovali na to, že v Praze lze jízdenky například večer koupit jen v ne vždy dostupných automatech, a pokud nemají českou SIM kartu, nemohou využít SMS jízdenky. „Ale i čeští uživatelé s blokovanými Premium SMS službami, kteří tvoří až 15 % z celkového počtu uživatelů mobilních telefonů, SMS jízdenky využít nemohli,“ upozornil Milan Křístek, generální ředitel DPP. Pokud jde o turisty, přijíždí jich do Prahy kolem pěti milionů ročně.


SMS JE POTÉ NUTNÉ ODESLAT NA TELEFONNÍ ČÍSLO 902 06

    Platí výhradně v rámci MHD Praha, tedy v pásmu P – metro, tramvaje, městské autobusy, přívozy, lanová dráha na Petřín. Naopak neplatí v příměstských autobusových linkách ani ve vlacích jezdících v rámci PID – Pražské integrované dopravy.
    Cestující, který si zakoupil SMS jízdenku, má pochopitelně nárok na vystavení daňového dokladu. Ten získá na stránce PORTÁL PRO VYSTAVENÍ DAŇOVÉHO DOKLADU, přes kterou si ho může vytisknout. Pro jeho získání je nutné znát takzvaný „Hash kód jízdenky“, což je devítimístný kód, který je její součástí. V případě, že ho nemáte z jakéhokoliv důvodu k dispozici, stačí zadat na této stránce telefonní číslo, ze kterého byla SMS jízdenka Praha zakoupena. Na něj vám následně přijde SMS se vstupním heslem pro získání daňového dokladu. Pozor, daňový doklad lze získat pouze k SMS jízdenkám, které byly zakoupeny nanejvýš 3 měsíce nazpět. Poté jsou již bohužel všechny údaje o nich ze systému vymazány.


ZÍSKÁNÍ DAŇOVÉHO DOKLADU ZA NÁKUP

    Možnost nákupu jízdenek přes chytré telefony už existuje od roku 2009, ale teprve nyní je díky aplikaci Sejf přehlednější a vstřícnější k uživatelům. O tom, že bude tato služba hodně využívána, nikdo nepochybuje. „Když jsme původní službu zaváděli v roce 2009, byly chytré telefony na trhu asi půl roku, jejich rozšíření bylo zanedbatelné, dnes je má však již prakticky každý,“ upozornil Vladimír Plachý, zástupce Direkt Pay, která spolu s Erikou tuto službu pro DPP provozuje.
    Existuje několik případů, kdy vám nebude v případě přepravní kontroly uznána platnost jízdního dokladu. Některé jsou doslova logické, jiné trochu méně. Zde jsou: skončila doba platnosti jízdenky, byla využita k přepravě mimo pásmo P, nebyla zaslána, nelze ověřit její platnost z důvodů, za které zodpovídá cestující, byla upravena, přeposlána nebo přepsána.
    DPP připravil i informační kampaň, která ukazuje, jak jednoduché je využití aplikace Sejf. Seznámit se s ní můžete i na videu na naší webové stránce. Kromě toho jsou připraveny letáčky pro pražské cestovní kanceláře a hotely, budou se distribuovat i na letišti a dostupné budou i na dalších místech, kde se vyskytují především turisté. Navíc proběhne i reklamní kampaň ve sdělovacích prostředcích.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00