Jak na věc


julie james na ostri noze pdf

Taneční příběhy Darii Klimentové

    Balet Romeo a Julie Sergeje Prokofjeva patří k vůbec nejzásadnějším dílům svého žánru. Není bez zajímavosti, že světovou premiéru měl právě u nás, a to 30. prosince 1938 v Národním divadle v Brně.
    Kdo by neznal asi nejznámějšího básníka a dramatika všech dob. Je však fascinující, jak málo se toho ví o jeho soukromém životě. I přes velkou proslulost se po něm dochovalo pouze pár smluv. A pak jeho díla, která dodnes řadíme ke skvostům světové literatury.
    Příběh hrdinů Shakespearovy tragédie v baletu Sergeje Prokofjeva, který na scéně Národního divadla nastudoval choreograf a režisér Petr Zuska. Oba představitelé titulních rolí Marta Drastíková a Ondřej Vinklát získali za své výkony Ceny Thálie. Dále účinkují: N. Márová, V. Konvalinka, M. Deneux, G. Rotolo, J. Kodym a další. Televizní režie S. Paramo
    V posledním nastudování Romea a Julie zazáří sólisté Baletu Národního divadla – Marta Drastíková jako Julie, Ondřej Vinklát jako Romeo nebo Nikola Márová v roli Královny Mab. Oba představitelé titulních rolí za své výkony získali Ceny Thálie. Dále účinkují: Viktor Konvalinka, Mathias Deneux, Giovanni Rotolo, Jiří Kodym a další. Orchestr Státní opery řídí Václav Zahradník.


Česká filharmonie hraje a hovoří: P. I. Čajkovskij: Romeo a Julie

    Poslední zpracování této světoznámé látky je dílem šéfa baletu Národního divadla v Praze Petra Zusky, který se ovšem jako inscenátor vydal poměrně daleko od základní osy příběhu. Důvod věčného sváru mezi rody Monteků a Kapuletů není v původní Shakespearově tragédii blíže určen. Petr Zuska si tento základní aspekt dovolí v rámci inscenace pojmenovat jako věčný konflikt mužského a ženského principu, dvou polarit vzájemně vždy oscilujících na hraně přitažlivosti i nevyhnutelného antagonismu. Konflikt rácia a iracionálna, dobrých plánů a nekontrolovatelného následného zmaru. Konflikt mezi člověkem a Bohem je „červenou nití“ celého představení jako faktor tzv. druhého plánu, který však nestojí mimo samotný příběh, naopak ho prostupuje, ovlivňuje a spoluvytváří.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00