Jak na věc


magistrát města hradec králové výměna občanských průkazů

Související témata, která Magistrát města Hradec Králové - Odbor správní vyřizuje:

    Žádáte-li o nový občanský průkaz z důvodu změny údajů (např. při změně trvalého pobytu, zapsání vysokoškolského titulu a podobně), vemzěte s sebou i příslušný doklad, potvrzující nový údaj (např. potvrzení o změně místa trvalého pobytu, VŠ diplom apod.)
    Než se vydáte na úřad, je dobré se telefonicky informovat, zda je Váš doklad již vystaven (úřad Vás sám od sebe nijak informovat nebude). Záleží úřad od úřadu, jak rychle Vaši žádost vyřídí, ale skoro nikde to netrvá celou zákonnou lhůtu (15/30 dní dle typu občanského průkazu).
    Vyzvednutí se provádí osobně na stejném úřadě, na kterém byla podána žádost - osobně proto, že to obnáší i volbu tzv. "bezpečnostního kódu" pro komunikaci s úřady ohledně tohoto občanského průkazu.
    K tomu si připravte ještě jednu barevnou pasovou fotografii a peníze na správní poplatek. Fotografie není nutná, pokud budete žádat o občanský průkaz se strojově čitelnými údaji - pak je ovšem nutná Vaše fyzická přítomnost při žádosti, protože se bude pořizovat Vaše fotografie na místě. Alternativně lze u některých fotografů zajistit, že Vaši fotografii odešlou danému úřadu prostřednictvím datové schránky, pak by Vaše přítomnost při žádosti nutná nebyla.


Magistrát města Hradec Králové - Odbor správní

    Končí-li Vám platnost občanského průkazu a požádáte o nový před ukončením platnosti starého, stačí mít s sebou dosavadní občanský průkaz. V opačném případě budete potřebovat navíc ještě originál nebo ověřenou kopii rodného listu.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00