Jak na věc


nulování servisních intervalů fabia

Postup výměny motorového oleje:

    - může se stát, že v jednotce nelze nastavit požadovaný interval z důvodu, že byly hodnoty intervalu dříve neodborně změměny. V takovém případě proveďte kompletní nastavení intervalu pomocí postupu pro změnu intervalu
    Za dobu výměny olejového filtru by nám měla vytéci většina starého oleje, takže můžeme očistit výpustný šroub a s novou podložkou našroubujeme zpět do vany (opět dotahujeme s citem).
    Doporučuji dát si pod držák filtru hadru, která zachytí vytékající olej z víka.  Po povolení odšroubujeme rukou víčko ze kterého vytáhneme starý olejový filtr (po vytažení dojde k vypuštění zbytku oleje z obalu do olejové vany).
    Povolíme výpustný šroub olejové vany klíčem 21 a připravíme si nádobu na zachycení starého oleje cca 3,8l (můžete použít třeba vyříznutý 5l kanystr od kapaliny do ostřikovačů).
    - pokud jednotka nepřijímá vámi ukládané hodnoty, může se stát, že je zablokována předchozím neúspěšným pokusem. V takovém případě vypněte zapalování na 2 minuty a zkuste operaci znovu


Vynulování servisního intervalu:

    - otáčky motoru = 0- Některé řídící jednotky mohou vyžadovat, aby v diagnostickém nástroji bylo uloženo nenulové číslo dílny, importéra a zařízení. Jedná se o identifikaci servisu / diagnostického nástroje, kterou přiděluje výrobce koncernu Volkswagen. Mohou být vyžadovány konkrétní hodnoty a nebo v některých případech stačí, aby byly hodnoty nenulové.
    18.4.2017 vychází nová verze datových souborů UDS pro vozidla koncernu Volkswagen. Hlavním a očekávaným rysem je automatický reset (nulování) servisních intervalů u vizidel s protokolem UDS.
    Olejový filtr se nachází v pravé horní části motorového prostoru pod vzduchovými hadicemi. Nejprve si musíme udělat prostor, proto odmontujeme část sání motoru, které nám nejvíce překáží. Hadice je připevněna sk páskou k boxu vzduchového filtru, kterou povolíme šroubovákem a na pravé straně je jen nasunuta do držáku.
    Namontujeme zpět hadici sání a můžeme nastartovat, motor necháme pár minut běžet na volnoběh. Pokud nám po nastartování nikde olej nevytéká (zkontrolujte hlavně šroub olejové vany a obal olejového filtru), máme pravděpodobně výměnu oleje úspěšně za sebou. Po vypnutí motoru počkáme asi 10 minut než nám steče olej do vany, zkontrolujeme množství na měrce a podle potřeby olej dolijeme.


Nulování servisních intervalú UDS

    uložená hodnota: vynulovat = servis není vyžadován, upozornění na přístrojové desce nesvítíuložená hodnota: výstraha aktivní = servis je vyžadován, upozornění na přístrojové desce svítí
    Před výměnou oleje může být motor zahřátý i studený, podle mého názoru není ve výsledku žádný rozdíl, já osobně měním motorový olej většinou se zahřátým motorem asi půl hodinky po jízdě.
    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.
    Nachystáme si nádobu na olej a šroub úplně vyšroubujeme (pravděpodobně se trochu zašpiníte). Nádobu si položíme tak, aby mohl olej samovolně vytékat a pustíme se do výměny olejového filtru.
    Na víčko nasadíme nové těsnění, které je součástí nového filtru a potřeme kapkou oleje, aby lépe dosedlo po zašroubování.Pokud Vám víčko olejového filtru praskne nebo se protočí matka doporučuji ihned vyměnit.
    Důležité je zacpat otvor kolíkem, ten slouží k vypuštění veškerého oleje z obalu filtru při výměně oleje. Zacpáním otvoru zajistíte průchod oleje jen přes filtrační vložku.


Nulování pevného servisu výměny oleje QI1-4

    - U vozidel s PR-kódy QI se nulování servisu výměny oleje a inspekční kontroly provádí oděleně (WIV i FIX) i v případě, že k oběma servisním událostem došlo současně. Vždy je tedy nutné provést také kontrolu druhé servisní události než je právě prováděna. Například při servisu výměny oleje je nutné kontrolovat za jak dlouho nastane událost Inspekce

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00