Jak na věc


správné stolování

Správné sezení v praktickém životě

    Vzpomeňte si na svou odpočinkovou polohu. Také vám připomíná polohu housenky? Páteř krásně kulatá, případně vykřivená, nohy pokrčené, hlava v nepřirozené poloze. Naše tělo je mazané, dá se říci až rozmazlené. Upřednostňuje polohu pohodlnou před fyziologicky ohleduplnou. Bohužel takto nejen že neodpočíváme, ale dokonce si škodíme. Aby odpočinek měl svůj význam, musí si odpočinout naše tělo i mysl. A mysl si neodpočine, pokud se tělo přepíná a bolí. I v domácím prostředí je proto nutné myslet na odpovídající polohu a postavení naší páteře.
    Sedačka v autobusu je lépe uzpůsobena pro pravidla zdravého sedu než sedačka v automobilu. Je výše a nabízí větší prostor pro nohy. Podpora v bederní oblasti je většinou nedostatečná, proto se snažte udržet přirozené prohnutí páteře.
    Pro sezení v práci se dají využít také klekačky a míče. Jejich využití má svá specifika a mějte na paměti, že je vhodné je používat pouze po omezenou dobu.
    U dechu a dýchání je vhodné zmínit, že plnohodnotné dýchání je nejlevnější detoxikační látka i prostředek proti stárnutí, protože dostatek kyslíku v těle je zárukou perfektního fungování všech tkání.
    Co to je „trnož“? Hodně z vás tento výraz ani nezná, přitom jej běžně a rádo využívá. Jedná se o část židle nebo stolu, která se vkládá mezi nohy u dřevěného nábytku. Slouží nejen pro zvýšení konstrukční pevnosti nábytku, ale také pro opření nohou a tím zvýšení pohodlnosti sezení.


Popis dýchání a jeho přínosy

    Práce není jediné místo, kde sedíte. Zamyslete se, při kolika příležitostech tuto polohu využíváte. Při jídle, cestování autem, vlakem, autobusem, odpočinku. To je jen stručný výčet těch nejčastějších příležitostí, kdy pro sebe můžete něco udělat.
    Při výběru vhodné sedačky dáváme často přednost designu a pohodlí před dispozicemi pro zdravé sezení. Můžu vás ale uklidnit. Na každé sedačce lze najít polohu, která je šetrná k páteři a zároveň dobrá pro lenošení. Myslete na to, že odpočinek těla jde ruku v ruce s odpočinkem mysli. Váš psychický stav, stres a úzkost se odráží ve svalech, jejich úponech a celé páteři. Nepodceňujte to!
    Většina z nás denně využívá nějaký dopravní prostředek pro svou cestu do práce či za zábavou. Ať už to je auto, vlak či autobus, vždy se jedná o prostředek, ve kterém sedíte. Mnohdy čas strávený v dopravním prostředku není zanedbatelný, proto i zde bychom měli věnovat pozornost zdravému sezení. Pokud cítíte, že spadáte do výše popsané skupiny, zkuste při svém každodenním cestování střídat polohy pánve, ramen, hlavy a končetin. Při dlouhých cestách pak nezapomínejte na přestávky na odpočinek a protažení.


… nebo nám napište, co Vás trápí.

    Teorii i nácvik správné sedu máte za sebou. Využijte nyní poznatky přímo v praxi. Vyzkoušejte správné sezení v práci, kde všichni trávíme polovinu života. Doma při odpočinku a jídle. Zkuste, zda to jde i na cestách - v autě, autobuse či vlaku.
    Uvedené články a rady nemohou nahradit osobní návštěvu lékaře, či kvalifikovaného terapeuta, protože TOTOŽNÉ ONEMOCNĚNÍ MŮŽE MÍT ROZDÍLNÉ PŘÍČINY. Články a rady nám však mohou ukázat možné cesty, jakými lze usilovat o své zdraví.
    Velmi často se stává, že se zaberete do práce a přerušíte ji až ve chvíli, když už kvůli bolesti zad nebo ztuhlosti nemůžete dál. To je ale pozdě! Občasné malé přestávky jsou opravdu důležité. Zkuste se každých 10 minut protáhnout a každých 45 minut se například projít. Přestávku od práce můžete vyplnit nejen procházkou, ale také krátkým cvičením.
    Užijte si víkendu plného zdravého pohybu. Cvičení Školy zad pod profesionálním dohledem Marie Zemánkové, styling pod laskavým vedením Heleny Tomanové a relaxační masáže v rukou Dany Vávrové.


Příznivě působí na

    Na rozdíl od kancelářských židlí mají jídelní židle sedák nakloněný lehce dozadu. Tento náklon brání stlačování žaludku. Právě z tohoto důvodu je naprosto nevhodné jíst u nízkých konferenčních stolů. Sedáky jídelních židlí mohou být tvarované. Každý z nás je ale jiný, proto tvarování ne vždy přispívá ke komfortu. Příjemné je lehké odpružení opěradla a zadních nohou.
    459 popsaných nemocí, 517 článků bylin, 180 článků potravin, 136 skupin léčiv, 26 vitaminů a minerálních látek
    I bez dlouholetých výzkumů se nabízí odpovědět, že správné dýchání působí příznivě na vše. Zmiňme si některé přínosy:

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00